donderdag 27 juni 2019

Lebberen aan Doutzen

Ik verstuur regelmatig post.

Gewoon, old school. Een ansichtkaart of handgeschreven brief. Omdat ik een stukje persoonlijke aandacht leuk vind om te geven. En ook om te krijgen natuurlijk.

Bovendien houd ik daarmee voor een heel klein deel mijn eigen werk in stand.

De postzegels koop ik online, waardoor ik een ieniemienie beetje korting krijg. Die kunnen ze geven omdat het oudere zegels zijn. Niet meer in de winkels te koop, maar wel met de waarde 1 er op.

Bij aankoop kun je bijzonderheden aangeven. Wanneer je zegt dat je hobbymatig post verstuurt, bijvoorbeeld doordat je aan Post Crossing doet, sturen ze je allerlei vrolijke zegels op. Met bijzondere afbeeldingen. Niet dat er iets mis is met degenen waar het hoofd van onze koning of ex-koningin op staat hoor. Maar die met vogels, de fabeltjeskrant of strips zien er gewoon wat gezelliger uit op een envelop.



Dit keer kreeg ik er een bijzondere serie bij. Van topmodel Doutzen Kroes. Ik moest even goed kijken. Fraaie zegels hoor, maar ik plak ze toch wat ongemakkelijk op een envelop.
Ik zie direct onaantrekkelijke beelden op mijn netvlies van lebberende mannen boven hun bureaus. 

Vind jij het gek dat ik deze niet naar zomaar iedereen opstuur?

8 opmerkingen:

  1. Mooi dat je dat nog doet, er worden bijna geen kaarten meer verstuurd, en dat is zó jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik verstuur ook regelmatig een kaartje, maar helaas veel minder dan vroeger. En post krijgen we ook bijna niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Sjaantje,

    wat leuk, dat je ook andere postzegels kunt bestellen...
    Dat zou ik ook wel willen, want ik stuur sowieso elke week een brief naar mijn verloofde en ik wil absoluut geen postzegel met de koning.
    Bij het plaatselijk postkantoor kun je alleen maar hartjes of Hollandse plaatjes kopen.

    Zou je mij willen vertellen bij welke site je ze bestelt?

    Prettig weekend alvast!
    Groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  4. JE maakt je anders best populair, met zegels van Doutzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Sjaantje,

    dank je wel voor de link!
    Ik heb de site bekeken. Enige postzegels... Top idee!

    Groetjes van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan. Veel plezier met fleurige zegels plakken en post versturen.

      Verwijderen
  6. Heb al heel wat postzegels zien die ik had gekocht om te versturen naar mijn penvrienden maar deze heb ik nog nooit gezien. Een persoonlijke brief of kaart is ons meer waard dan een e-mail en ik schrijf nu al zo een 25 jaar met diverse en blijft leuk. En hoe duur ze ook postzegels maken sturen doen we toch wel. Alleen ik ben ouderwets en koop niks op internet of doe wat anders. Slechts mijn blogs en Yt en dat vind ik al knap genoeg van mijzelf. De eenvoud is waar ik van houd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk Tine. Ik ben ook een ouderwetse brief- en kaartenschrijver. Maar ben wel zeldzaam in mijn omgeving ;-).

      Verwijderen