zaterdag 12 januari 2019

Wie is de Mol - Het is begonnen

Het begon met een voorzichtig, beetje lacherig voorstel. 'Poultje opzetten?' We waren zo wie zo met 3, en wie weet wilden er nog wel andere (n familieleden) meedoen.

Zo leuk, de aanmeldingen stroomden binnen. Ik wist dat er veel naar Wie is de Mol wordt gekeken, maar door zoveel mensen uit mijn omgeving, dat had ik me dan weer niet gerealiseerd. De rest van de dag had ik het zo druk, als een klein baasje. Zelfs het laatste uur voor de uitzending was ik bezig met het toevoegen van Molloten. Dat viel om den drommel niet mee, want de app was behoorlijk overbelast.


Maar. We doen met zijn 24-en mee. 7 Mannen, 17 Vrouwen. En ik heb goed nieuws. De eerste aflevering is achter de rug en je staat aan kop. Samen met 23 anderen, dat dan weer wel. Vanaf vanavond gaat dat ongetwijfeld anders worden, omdat dan de eerste kandidaat uit het spel zal vertrekken en er punten verspeeld gaan worden. Vooralsnog hebben we er allemaal nog 200. Geniet van het moment. Je bent in de race!

Met zijn drieën hebben we de aflevering bekeken. Jongste ook, op voorwaarde dat hij het fijnste plekje op de bank mocht. Dat mocht, want hoelang was het geleden dat hij beneden, met ons, televisie had gekeken? De enige schermen die hij bekijkt zijn die van zijn mobiel, of gameconsole, voor You Tube filmpjes en spelletjes. Anders niet.
De Mol verbroedert.

Oudste keek de aflevering terug en ontpopte zich de afgelopen week tot nieuwtjes-jager. Hij blijkt er zo eentje die het hele internet afstruint, op zoek naar hints en ontdekkingen van anderen. Daar doe ik niet meer aan, want voor je het weet zit je al je tijd te verdoen en wat heb je er uiteindelijk aan? Veel kijkers analyseren de afleveringen kapot en kleden elke minuut uit. Als je wilt - en ik ben ervan overtuigd dat de programmamakers dat inderdaad willen - kun je ontelbaar veel dingen terugleiden tot aanknopingspunten. 
Die vooral niet leiden naar de uiteindelijke Mol. Allemaal dwaalsporen om je op het verkeerde been te zetten. Je vindt namelijk altijd meer hints voor kandidaten die de mol niét zijn. 

~ gemaakt door @johanamssoms ~

Maar eerlijk is eerlijk: ik kan wél maar heel moeilijk 'gewoon' naar een aflevering kijken. En ook de afgelopen week heb ik nog heel vaak teruggedacht aan wat ik allemaal gezien en gehoord heb. Eigenlijk is het een dodelijk vermoeiend programma. Ik sta helemaal aan.

Maar wàt vermaak ik me er weer mee. De negentiende jaargang is echt begonnen. 
Deze eerste aflevering is bekeken door bijna 3 miljoen mensen en dat is voor een eerste aflevering een record. Dat is een mooi compliment voor alle makers. Want vergis je niet, het is een hele klus. Dit jaar hebben ze gebruik gemaakt van 70 locaties tijdens 17 opnamedagen. Er gingen 14 maanden van voorbereiding aan vooraf. Het productieteam werkte 17 tot 18 uur per dag.

Er wordt getoverd met beeld vanuit Colombia. Prachtig. Er zit zoveel visuele vernuftigheid in. Die vogels, zó mooi. Wist je dat Wie is de Mol het eerste programma ooit is geweest, dat gebruik ging maken van drones?
Dit land komt straks vast weer op het lijstje mogelijke Vakantiebestemmingen van diverse landgenoten.De gekozen intrigerende muziek geeft precies de goede dynamiek aan de beelden. Het neemt mij helemaal mee in de soms ingewikkelde spellen en de opdrachten, die weer onverwachte twists bevatten. Ik kan er nog uren over nadenken hoe ze die fiets-opdracht nou eigenlijk hadden moeten uitvoeren om het goed te doen?


Nog even terug naar de poule, waar het hartstikke gezellig druk in is geworden.

Met elkaar hadden we 2400 punten in te zetten. Uiteraard een blinde gok, want ze waren ingezet vóór de eerste aflevering. 

Dit is de Top 3 waar wij het meest op hebben ingezet:
1. Evelien (390)
2. Evi (375)
3. Rick Paul (330)

Verreweg het minste punten kregen:
9. Sinan (95)
10. Jamie (60)

Vier van ons gingen op safe, en verdeelden hun 100 punten over de tien kandidaten.
Vier van ons gingen all-in, dus zetten juist alle punten op één kandidaat (Rick Paul, Evelien, Evi en Robèrt)

Nog negen uren te gaan. Dan zitten wij er weer klaar voor. Vergeet je niet je punten in te zetten?

1 opmerking:

  1. Hoi nicht,

    Freddy en ik vinden het ook een leuk programma de 1e aflevering hebben we ook gekeken.
    Voor mij wordt het vanaf nu uitzending gemist kijken. Ik werk vanavond en heb veel late diensten. Ik hobbel achter jullie aan met kijken.
    Veel plezier vanavond mollotten!

    BeantwoordenVerwijderen