maandag 15 oktober 2018

Kringloopgeluk

Je kunt mij regelmatig vinden bij het plaatselijke kringloopwarenhuis Het Goed. 

Òf ik ben aan de achterkant om spullen af te leveren, die buiten ons huis een tweede leven verdienen. Òf ik ben aan de voorkant, omdat ik er graag rond mag neuzen. Soms vind ik er iets van mijn gading. Meestal dompel ik me onder in allerlei nostalgische sentimenten.

Deze keer vond ik iets geinigs.


Het is een puzzel. Of eigenlijk, twee puzzels. Waarschijnlijk uitgebracht in de periode dat er plannen gesmeed werden voor een nieuw fusie-ziekenhuis.


De ene puzzel is van het voormalige Schiedamse ziekenhuis. Daar waar eind vorige eeuw onze Oudste geboren werd. Dat maakt hem tot een Jeneverneus, net als zijn ouders.


De ander is van het oude ziekenhuis in de buurgemeente Vlaardingen. Daar werd in het begin van deze eeuw onze Jongste geboren. Omdat de kraamafdeling in Schiedam toen al gesloten was, moesten we voor zijn geboorte wel hierheen uitwijken. Dat maakt hem tot Haringkop, de enige in ons gezin.

Beide ziekenhuizen zijn inmiddels met de grond gelijk gemaakt. Gewoon verdwenen uit het straatbeeld.

Juist daarom vind ik deze puzzel-vondst zo bijzonder. De geboortegrond van onze kinderen, verenigd in één doos. 


En dat voor het luttele bedrag van nog geen 3 euro. Echt Kringloopgeluk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten