donderdag 16 maart 2017

Opruimen

Ik weet het zéker. Jij hebt ook van die keukenlaatjes.

Met een ongelofelijke hoop t*ring zooi er in. Spullen die je gebruikt. Spullen waarvan je even niet weet wat je ermee moet. Rommeltjes als batterijen en elastiekjes. Kruimels.

Ik vond ineens dat het er uit moest. Uitzoeken. Opruimen. Schoonmaken.
Noem het de voorjaars-opruim-kolder.

Het aantal dingen dat weg kon was groot. Maar ik vond ook dingen die we kwijt waren terug. Ken je dat? "Waar is de scha-haar?" 


Ik vond er elf. ELF. In één laatje. De meeste onder de bestekbak.

Onder de andere bestekbak vond ik een paar uitgescheurde tijdschrift pagina's, 
met daar op recepten.


Zéker de helft kon weg.

En dit dan. 


Hoeveel vorken en lepels heeft een gezin van vijf nu helemaal nodig?

Afijn. Het ligt er inmiddels allemaal weer strak bij. Wat is de volgende klus?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten