donderdag 23 maart 2017

Mini-Tuinieren

Twee lentes en zomers lang hebben wij ons prima vermaakt met de Moestuintjes Actie *klik van De Grootgrutter.

Dit jaar hebben we ons tegoed gedaan aan worteltjes, diverse kruiden, rucola sla en cherry tomaatjes. Geen enorme hoeveelheden, maar bescheiden holle-kiezen-porties. Ik had een heuse kruidentuin tegen mijn schuurtje aan hangen.

Ik hoefde dan ook niet lang na te denken toen aan het einde van het seizoen deze oproep voorbij kwam.


Ik vond het een prachtig kruidenscherm en zag het al he-le-maal voor me hoe weelderig hij het jaar er op erbij zou staan.


Zestig euro zou ik er niet voor over hebben, maar een kleine achttien euro wel.

Dus ik haalde hem in huis en gaf hem een Acti*n white wash laagje. Bob de Bouwer bevestigde hem in de tuin waar ik hem hebben wilde.


Het paste precies.

Toen werd het februari en maart, maar er kwam geen nieuwe boodschappen actie. Wél voor de pannen, het pretpark en hotelovernachtingen. Helaas pindakaas.


Maar. Ik ben goed in Hamsteren en duikelde mijn restjes zaadjes van voorgaande jaren op uit de schuur. Want we spaarden toen meer dan we planten konden. En wàt kan er nou mis zijn aan ingedroogde aarde en zaadjes. Daar zal toch geen houdbaarheidsdatum op zitten?


Tadáááá! Nu het zulk lekker weer is deze week mochten ze zelfs al even buiten spelen, in het zonnetje.

Het rek staat klaar om ze te ontvangen als ze straks op kamers gaan.


Evengoed ben ik inmiddels tòch gaan twijfelen over die houdbaarheid. Want eerlijk gezegd meurt het best als ik met mijn snuit boven die bakjes hang.

Maar niet getreurd. Er schijnt onverwacht licht aan de horizon.

Eén van de winkelmedewerkers - J vd K uit Schiedam, toevallig familie - bracht goed nieuws.


Er verscheen ook een hint op de FaceBook site.


Het lijkt er verdacht veel op dat Het Grote Verzamelfeest komende maandag toch weer gaat starten.

En ik zou ik niet zijn als ik het hierbij zou laten. Nee nee, ik weet meer. Kijk!


Dit gaat het worden in tweeduizendenzeventien.


Met als leuke variant, dat er nu ook vijf soorten bloemzaadjes bij zitten. Zonnebloem, Goudsbloem, Groot Kaasjeskruid, Phacelia en Juffertje in het Groen.


Ik heb er zin in. Spaar je mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten