zondag 3 juli 2016

Geslaagd

Voor alle scholieren in een examenklas is dit een spannende periode van het jaar. 
De uitslagen van de examens worden bekend. Ik weet nog heel goed hoe dat voelt, 
omdat we vorig jaar zelf (klik, om te dit terug te lezen) in die situatie zaten.

Dit jaar leefde ik met hèn mee. Toevallig liep ik die middag de post en zag dus vanaf een uur of twee langzaam het straatbeeld zich vullen met vlaggen en uitgelaten mensen.

Spijtig genoeg kreeg ik ook een bericht dat zij het niet had gehaald. Maar ze mocht wél een her doen. Terwijl er rekening mee werd gehouden, was het toch een tegenvaller. Maar de knop moest snel om, want er was geen tijd te verprutsen. Een weekend examentraining, veel leren en na een have week opnieuw een examen maken.

Toen braken weer twee weken van zenuwslopend wachten aan. Maar dit keer werden ze afgesloten met een heel mooi telefoontje.

Dus flansde ik snel een cadeautje in elkaar. Misschien kun je het idee ook eens gebruiken.

Koop eerst een pot(je) en vul het met drop.


Zorg dat je zwart karton hebt en nog een een stukje in een andere kleur. 


Stukje touw erbij en meer heb je niet nodig.


Knip eerst een zwarte cirkel, een stuk groter dan de deksel van je pot(je). Plak deze vast met bijvoorbeeld een stukje dubbelzijdig tape.


Maak van touw een kwastje. Plak deze bovenop vast. Plak daarna nog een brede rand zwart karton vast onder de cirkel, rondom de deksel.


Dan krijg je dit.


Kaartje er aan en klaar ben je.

Marijn, je bent een topper!!

1 opmerking:

  1. Oh die is leuk!!! Ik ga proberen die te onthouden voor volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen