dinsdag 19 januari 2016

Uitgeslapen?

In negentiennegentig kwam hij bij mij wonen, in de Nieuwe Kerkstraat in Vlaardingen.

Onze eerste aanschaf samen, was de slaapkamerinrichting. Tweedeurs linnenkast, nachtkastjes, bed met ombouw en toebehoren. Zwart. Toen helemaal in de mode. 
We kochten het bij 



Een hele degelijke winkel, zodat we hier goed voor betaald hebben. Zoveel geld zou ik er nu niet meer aan uitgeven. Maar ja. Toen hadden we samen ook zat om uit te geven, dus wat kon ons het schelen. Het matras werd twee keer vervangen. De rest slijt niet. Ik zei het al. Oerdegelijk spul.

Inmiddels, zo'n vijfentwintig jaar later, ben ik er enorm op uitgekeken. Vooral op de kleur en de omvang. Nu we eindelijk de bovenste verdieping aan het opknappen zijn, gaat het er van komen. Er komt een ander bed. Beetje bij beetje wordt de boel afgebroken.



De nachtkastjes en ombouw zijn gedemonteerd en inmiddels naar Irado - het grof vuil, gebracht. De spiegeldeuren van de linnenkast zijn ook al weg. De inhoud van de kast heeft bijna allemaal een plek in een andere kast in huis gevonden. Dat betekent dat daar ook flink is opgeruimd en er weer het nodige aan spullen en spellen naar Het Goed zijn gegaan.



Het nieuwe bed moet nog worden uitgezocht. Hoog tijd om te gaan winkelen. Ik stel het uit, want ik vind het een moeilijke klus. Niet zozeer hoe het er uit moet gaan zien. Maar wel de keus tussen de ondergrond (spiraal, latten, boxspring) en matras. In één stuk of in twee? 

Ik kan daar wakker van liggen, dus stel het nog even uit. Maar tot wanneer?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten