zaterdag 21 juli 2012

Londen in plaatjes

Wat een avontuur!



Jarenlang kwamen we niet veel verder dan, pak em beet, maximaal 3 uur rijden van huis.
Bij voorkeur ook niet over de landsgrens.




Jongste is overal voor te porren, dus zo kwam het dat hij vorige zomer met zijn vader in Londen belandde. En hij genoot en vond het gewéldig.




Oudste daarentegen, doet alles op zijn eigen manier en in zijn eigen tempo.




Hij lijkt in alles enorm op zijn Pa. Need I say more?



Afgelopen najaar ging hij voor het eerst echt op reis en net als met alle voorgaande "eerste keren" was hierna het hek van de dam.




Hij wilde Londen ook wel eens zien.
Daar hebben we direct werk van gemaakt. Want weet je, dat zijn zulke geweldige ervaringen om samen te doen, om als gezin te delen. Nu is ie bijna 13. In mijn sombere buien denk ik dan: jaha, over 4 jaar is ie bijna 17 en dan gaat hij misschien wel met zijn maten op vakantie. Vier jaar, dat is heus niet zo lang meer.
Dus het moet NU gebeuren.




Wekenlang verheugden we ons en maakten we persoonlijke lijstjes, met daarop al die plekken waar we heen wilden en die dingen die we wilden doen. We spraken af eerst ieders eerste keus te doen, daarna ieders tweede, derde enzovoort, tot de tijd om zou zijn.


~ ons hotel, naast The Londen Eye en tegenover The Big Ben ~


Het is uitstekend gelukt.


Bij thuiskomst vond ik bijna 500 (!) foto's op mijn toestel.


Dat moest dus gesorteerd worden.


~ op mijn lijstje stond The M & M's Store ~

De eerste categorie was die van de mislukte en bijna-dubbele plaatjes.
Die zijn makkelijk, hoppa, weg ermee.




Met dezelfde vaart gingen de foto's met als ondertitel "Die wil ik N.O.O.I.T. meer zien" eruit.




Daarna vond ik heel veel leuke foto's waar we zelf op staan. Die blijven, netjes in het juiste mapje, op de externe harde schijf.


~ stond ook op mijn lijstje ~


Vervolgens maakte ik een mapje met alle toeristische plaatjes.


~ het fietsverhuursysteem; mijn indruk is dat fietsen in die stad levensgevaarlijk is ~


En eentje van de foto's die vooral de andere gezinsleden leuk vinden.
Van voetbalstadions bijvoorbeeld.



Uiteindelijk houd ik dan een setje foto's over, die helemaal van mij zijn.




Die laten zien hoe ik Londen heb bekeken.


~ het Olympisch Dorp in Stratford ~


En wat ik er zo gaaf aan vond en vind.




Van deze plaatjes heb je er nu al een aantal gezien. De rest volgt hieronder.




~ dzeze loopbrug was er ook al tijdens de Olympische Spelen in Londen van 1948 ~




~ een flinke klus; daar kun je geen hoogtevrees bij gebruiken ~












~tijdens The Duck Tour gingen we zowel over land als over water ~








~ het adres van de ambtswoning van de Britse premier ~

 
~ The Westminster Abbey ~

~ we gingen zelf ook de lucht in met The Londen Eye ~


~ een rondje Covent Garden ~


~ dat mannetje heeft van zijn kruin tot aan zijn tenen, genoten van een straatartiest ~


~ wat een prachtige sportzaken hebben we gezien; zo'n Manchester shirt ging mee naar Schiedam ~


~ we keken onze ogen uit op de huisdieren afdeling; knettergek die lui ~