vrijdag 20 april 2012

Keiharde onderhandelingen

........ worden gevoerd in Huize Schuurmans. De euro-top is er niets bij.

Met pubers en pre-pubers schijn je te móeten onderhandelen.
Over thuiskomtijden, roken, drinken, huiswerk maken en wat niet al. Niet dat de heertjes zo vaak willen onderhandelen over bovenstaande zaken.
Huiswerk willen ze gewoon niet maken (maar ze doen het wel, op hun tijd) en ze hebben uiteraard nog geen enkele behoefte aan roken en drinken. De lol van uitgaan is hen (nog) onbekend, maar tot diep in het donker bij een vriendje voetbal kijken willen ze dan weer wel.
Nee. Hoofdzakelijk gaan de onderhandelingen over heel andere zaken.



Inzet hunnerzijds: niet meedoen aan verkleedpartijtjes. Inzet mijnerzijds: foto's voor op dit blog.
Maar met mij valt te onderhandelen.

Huh?
U wilt het naadje van de kous weten, begrijp ik.

Jongste zit op een Christelijke Basisschool. Daar doen ze niet aan carnaval. Maar om dat een verkleedfeest wél leuk is koppelen ze dat los en vieren ze eens per jaar de verjaardagen van alle juffen en meesters van de school op één dag.
Verkleden dus. En die genen hebben ze van hun vader - not.
Ze doen er niet aan mee. En tegelijkertijd zitten ze er dan niet mee dat ze zo juist opvallen. Dat vind ik dan wel weer cool.


Dit keer was het thema Gekke Haren Dag. Dit is mijn kans dacht ik nog - naïef. Gekke stekels en kleurtjes in je haar is toch leuk en stoer.
Maar ik had het weer eens niet goed ingeschat.
Dat had ik kunnen weten natuurlijk. Want waar Feyenoord gezegd wordt, zegt hij Ajax.
Leuk wordt saai. Rechts wordt links. En haar wordt geen haar.


Dus de enige manier waarop ik hem mee kon laten doen was iets te bedenken zonder haar. Voor 2,95 was ik klaar. Het was zéker niet perfect, maar goed genoeg om op te vallen op de catwalk. Dat is toch wat hij het allerliefste doet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten