vrijdag 23 maart 2012

Schoolgedoe

Ik had van de week een 10 minuten gesprek met het juffie van Wessel.
Zoals altijd ging het daarin weinig over zijn "prestaties", maar meer over zijn gedrag.
Ondanks dat ze hem van de week snotventje noemde, vindt ze hem nog leuk. Het valt haar op dat hij smakelijk kan lachen om grapjes die verder niemand begrijpt.
Praten. Dat is zijn zwakke punt. Hij praat graag, veel en liefst door anderen heen.
Ook door de juf. Want hij doet alles, zonder aanzien des persoons.
Er was een positieve ontwikkeling zei ze. Hij krijgt steeds meer inzicht in zijn gedrag en wat wel en niet wenselijk is. Voorbeeldje? vroeg ik.
Als hij tegenwoordig weet dat iets niet goed gaat, pakt hij zelf al zijn tafeltje op om apart of op de gang te gaan zitten, mompelend : "ja ja, ik ga alweer".

~ Ik ben dol op de techniek van tegenwoordig.
Deze foto kreeg ik gewapt. ~

Vanavond speelt Sparta uit tegen Volendam. Dus De Mannen zijn vanmiddag vertrokken naar De Dijk. Fijn weer voor een terrasje dacht ik zo, maar ik kon niet mee. Paste niet in het rijtje vader, zoon, broer, schoonvader.
Wél mocht ik Jelmer vanochtend naar school rijden, zodat hij tenminste geen fiets daar achter zou moeten laten.
Hij stapte uit en ik zei: zo, je bent er, bij je 2e huis.
Waarop hij zei: je bedoelt de gevangenis!

~ Was ik er toch een klein beetje bij. ~

Grappenmakers hè, die zoons van ons.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten