zaterdag 25 februari 2012

Smurfen

Wij hebben een verscheidenheid aan supermarkten in de buurt. We hebben ook televisie waarop reclame wordt gemaakt. Voeg daar aan toe 2 schoolgaande kinderen en u begrijpt wellicht hoe het komt dat hun slaapkamer vol ligt met allerlei spaarartikelen.
Ik noem de Voetbalplaatjes, Sneeuwwitje poppetjes, Dominosteentjes, Dungans, Mickey Mouse poppetjes, Bonkies, Streat Beanz, Huis Anubis kaarten, Pop-up voetbalkaarten, WNF stickers, Bungels, Smurfen, Suske en Wiske stickers, Welpies, Toy Story poppetjes, Gogo's, Flippo's, Eredivisie Clubmunten, Beesies, Disney poppekastpoppen, WK Juichbandjes en WKhandjes.

De laatste hit heet Handpoppen van de Muppets. Er liggen er momenteel 4 knus in bed bij Jongste. Bij elkaar gespaard met hulp van Opa, W. achter de kassa en het nodige bukwerk. Men verliest nogal eens wat namelijk en dat raap en plak ik dan weer op.


Tegen de tijd dat het compleet is, dient een volgende actie zich aan en verdwijnt één en ander uit het zicht.
Maar 1x per jaar diep ik alle poppen en poppetjes op en vul ik er de doos mee aan, die we voor de Actie Schoenendoos tot de nok toe volstoppen met nuttige en leuke dingen voor de kindjes die over de grens wonen en dit allemaal thuis niet hebben.
Via M.arktplaats vond ik een verzameladres voor alle andere spaarderijen die via de voedselbank uitgedeeld worden aan de binnen onze landsgrenzen wonende kinders. Omdat wij beseffen hoe goed wij het hebben. En hoewel wij hun problemen niet op kunnen lossen, we het wel iets kunnen verzachten. Met Gogo's en Beesies. Omdat grote veranderingen er alleen komen door een heleboel kleine veranderingen. En omdat de oceaan gemaakt is van druppels.

En toen las ik op het blog van een virtuele kennis een verslag van de verjaardag van haar achtjarig meidje. Op de foto's zag ik overal smurfen, van de slingers tot de taart en de traktaties tot het inpakpapier. Nu wist ik toevallig dat in het dorp waar zij woont géén A.H. supermarkt is, dus ik kaapte de smurfenverzameling weg uit de schoenendoos en stuurde ze op naar Monnickendam.
En zo kwam het dat ik genoemd werd op het blog van F., waar ik al zoveel jaren met enorm veel plezier meelees en kijk. Hoe leuk is dat! 

Pay it forward

We kregen leuke post van de week!


Diana uit Schiedam had gezien dat L. zo graag met smurfen speelt en stuurde ons zomaar een HELE DOOS VOL smurfen. Met ook nog een smurfen CD erin en ook nog allemaal voetbalspulletjes, voor de mannen. Ik had blije kinderen.


Oh, ze gingen echt helemaal uit hun dak, ze waren zo blij dat iemand ons zomaar zoiets liefs stuurde. Een hele vloer vol smurfen! Zomaar!
Dank je wel Diana! Je hebt ze echt hartstikke gelukkig gemaakt!


Dit soort lievigheid duurt toch het allerlangste als je hem doorgeeft. Daarom dacht ik, het is meteen tijd voor een weggeefje. Het is een ketting. Hij is mooi, geloof me.
Laat je naam achter in de berichtjes. Dan random-generate ik jou misschien wel, woensdag. Kun je daarna een bedankmailtje sturen naar Diana. 't Is allemaal HAAR schuld tenslotte.


Mijn motto van vandaag: Weggeven is fijn. Weggooien kan altijd nog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten