vrijdag 26 februari 2021

Steun de horeca in Dordrecht

zondag 14 februari

Al eerder *klik schreef ik over onze leuke stadwandeling in Delft afgelopen januari.


Voor februari hadden we zo'n zelfde soort stadswandeling geboekt in Dordrecht.


Door de hevige sneeuwval de nacht ervoor en code rood die voor de dag zelf was afgegeven, werd alles gecanceld. Begrijpelijk. Maar we zouden toch al niet gegaan zijn. We wilden niet ons leven wagen tijdens de autorit er naar toe.


Een week later, op Valentijnsdag kregen we een herkansing.

Goed ingepakt gingen we op weg. Om al na tien minuten bij de De Stadsbranderij aan te komen. 
Even overwogen we door te lopen, maar daarvoor zagen de versnaperingen er té lekker uit. Home made millionaires shortbread verkochten ze er. Nu is de mijne niet te versmaden, maar deze was ook ontzettend lekker.


Ook in deze stad vind je hofjes. 


Deze was bij het Dordts Museum.


Vanuit daar liepen we langs het Augustijnenkamp, door de Kloostertuin en Het Hof, langs de Gemeenteschool, naar de Nieuwstraat.


De rest van de route leidde ons door het centrum.


Veel oudbouw en monumentale gebouwen. Een beetje een rommelig allegaartje eigenlijk. In Delft vind ik het meer consequent en in één dezelfde stijl oud. Maar ja, wie ben ik?


We liepen langs een etalage met originele Disney Lego bouwwerken.


Langs de kades bij de Grote Kerk.


Bij de Lange IJzerenbrug pikten we een geocache mee.


En bij Lef kozen we voor Fish & Chips.


Bestellen in de open lucht


en in het zonnetje wachten tot de kok het klaar had.


Was het die €5,50 per bakje waard? Nee. Het was een bakje slappe hap. Maar hé, wat geeft het.
Zij hebben zoveel inkomsten gemist de laatste tijd. En wij krijgen keurig ons loon gestort eens per maand.


We vervolgden onze weg glibberend en glijdend.


Door de lage temperaturen én de smalle straten waar geen zonlicht komt, was de sneeuw in bijna het hele centrum blijven liggen. 


Die sneeuw was inmiddels opgevroren, dus van ontspannen wandelen was geen sprake deze dag.


Maar we vermaakten ons prima.


Wat we ten opzichte van de Delft-wandeling misten, was de achtergrondinformatie over de markante plekken in de stad en de omgeving waar we waren.


Dan had het voor ons allemaal net iets aansprekender gemaakt.


Maar al met al hadden we weer een heerlijke winterse middag samen.


Op naar een volgende wandeling.

5 opmerkingen:

  1. het ziet er mooi uit daar sjaantje, maar dat glibberen brrrr. ik moet er niet aan denken dat ik nu zou vallen ....
    wat een lieve actie van jullie alweer
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha Sjaantje,

    jaaaa... Dordrecht!
    Zo'n mooie oude stad.
    Ik wil er ook weer eesns een keer naar toe.
    Leuk, die wandelingen van jullie.

    En dat dure patatje? Geeft toch niks...

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi uitje. Ik krijg helemaal zin om zoiets ook te doen nu! Jammer dat de fish and chips zo tegenvielen zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In Delft ben ik ook wel eens geweest en ook in Dordrecht eens en ik zag enige bekende fotografie. Ging toen nog met de trein. Nu komt er in deze tijd niet veel meer van met al dat afspraken gedoe waar ik totaal niet van houdt en er is hier geen internet op de phone dus bestellen met app zit er ook niet in. Ook weinig open wat een stad of dorp bezoek niet gezellig maakt. Drukte vermijden we nu maar even in deze tijd want je weet maar nooit. En zoeken nu samen het liefst een omgeving op waar het niet druk is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weer iets wat ik met je deel: ik houd ook niet van het afspraken gedoe. Sinds de winkels weer op die voorwaarde open zijn, heb ik nog geen afspraak gemaakt en geen winkel bezocht. Betekent ook dat ik het heel goed heb, want ik heb spullen zat en dus niets nodig. Hoewel...eerlijk = eerlijk: ik ben wél af en toe een internetbesteller.

      Verwijderen