dinsdag 12 november 2019

Ons kwartet

Er zijn niet zoveel foto's waar wij met ons gezin op staan. Tussen de plaatjes die mijn oom schoot tijdens de viering van mijn vorig blog, zat deze. Mijn eerste impulsieve gedachte was: 'Hè, jammer dat we er niet allemaal met het gezicht deze kant, op staan'.

Maar nu ik er weer naar kijk, zie ik ineens de symboliek. Eigenlijk is dit juist een heel karakteristiek plaatje van ons vieren. Wat ik er dan allemaal in zie?


-> Hij en ik. Door dik en dun, altijd naast elkaar opererend. Nu al dertig jaar.                          Zonder hem voel ik me niet compleet.
-> Twee jongens. Ze kunnen niet altijd goed met, maar ook zeker niet lang zonder elkaar.
-> Ouders, die onvoorwaardelijk achter hun kinderen staan. Langzaam afstand nemend,          maar over hun schouders nog meekijkend en waar nodig bijsturend.
-> Twee o zo verschillend gebakken kinderen. Oudste met meer genen qua uiterlijk,                karakter en gedrag van zijn vader dan moeder. En bij Jongste is dat precies andersom.

Het lijkt een gewoon plaatje. Maar is het echt toeval dat er twee aandachtig dezelfde kant op kijken? En twee een beetje dromerig voor zich uit zitten te staren? 

Het geeft precies de tweedeling binnen ons gezin weer. Mooi toch?

"De mooiste plek op deze wereld
is de plek waar ik met jullie ben.
Want jullie zijn de liefsten
de liefsten die ik ken."

van Yes spreuken

8 opmerkingen:

  1. zoals jij het verteld is het héél erg mooi sjaantje,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto! De sfeer straalt een oude schoolplaat uit en je verhaal een mooi liefdevol gezin dat op elkaar kan bouwen en vertrouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dromerig?.. Volgens mij zitten wij aandachtig naar "meneer" zijn verhaal te luisteren en jullie aandachtig te kijken in de camera van Oom L.

    Overigens was het een hele leuke dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke foto. Ik zie er ook 2 goed opletten op wat de meester zegt en 2 die afgeleid worden.
    Je vorige blog is ook al zo leuk met al die foto's. liefs en fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is inderdaad mooi om te zien! Bijzonder ook, om op die manier naar de foto te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Sjaantje,

    die foto...
    Dat is echt een pracht!
    Inderdaad... met symboliek.
    Echt goed getroffen, zeker met jouw verhaal er bij...

    Groetjes van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen