zondag 27 november 2016

Handlettering

Vorige week was de dag van de Workshop Handlettering.


Op deze gure vrijdagmiddag reed ik mezelf naar Koffiebar Croos. 


Zoals ze zelf zeggen: de gezelligste plek in Crooswijk. Ik geloof het zomaar. 
Er heerst een ongedwongen sfeer, de mensen die er werken zijn vriendelijk en behulpzaam, de zelfgemaakte taart is heerlijk en het pand kent allerlei leuke zit- speel- en leeshoekjes.


Maar ik kwam hier om iets te leren over handlettering. Of eigenlijk iets bij te leren.


Dàt is jammerlijk mislukt. 

Misschien komt het omdat ik al zelf een beetje aan het oefenen ben, misschien doordat ik het boek dat ik voor mijn verjaardag kreeg ook gelézen heb, misschien omdat ik veel te veel tijd verpruts op social media om ideetjes op te doen?


Waarschijnlijk een combinatie van deze dingen.


Ik heb een leuke middag gehad, maar hier echt wel té veel geld voor neergelegd. 

Ik hoopte op tips over te gebruiken materialen en rekende op de dingen die beloofd waren in de goodie bag. Zou het mijn naïviteit zijn dat ik rekende op méér dan een gummetje, geodriehoek, potlood en fineliner?


Winst is het leuke contact dat ik met mijn overbuurvrouw had en de tip over een plek op het wereld wijde web waar ik nu met veel plezier af en toe rondneus. Gewoon, vanuit mijn eigen stoel. Dáár heb ik Croos niet voor nodig.

1 opmerking:

  1. Je hebt al heel wat leuke kaartjes gemaakt. Zo ook je jaarlijkse bijzondere kerstkaart. Dit x met handlettering... Toch wel creatief hoor nicht Diana ! Groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen