vrijdag 8 november 2013

De laatste plaatjes van Gio

Er is een tijd van komen en een tijd van gaan.
Gio is gegaan. Na twee jaar intensief gebruik was de ergernis vele malen groter dan het gemak geworden. Tijd dus voor een vervanger.
Wat blijft zijn de maandelijkse kiekjes, even snel genomen met mijn mobiel die vaak binnen handbereik ligt.



Het thema van de Kinderboekenweek dit jaar had iets met sporthelden te maken. Iedereen mocht een sportfoto meenemen. Zo kwam het dat Jongste in de vitrinekast op school terecht kwam.



Als er een bak-project op stapel staat is hij er als de kippen bij. Het is de afgelopen maand o vrijdag al 2x voorgekomen dat ik thuis kwam en het huis heerlijk zoet rook. Dan had hij als verrassing een kwarktaart gemaakt.
Voorzichtig begon het in zijn hoofd vorm te krijgen dat hij misschien wel bakker wilde worden.
Tijdens het eten vroeg ik hem hoe hij eigenlijk dacht dat het brood vers in de winkel kwam. En of hij wel wist hoe laat de bakker daarvoor op had moeten staan.
Hij verzon razendsnel een list. Hij zou geen broodbakker, maar taart- en koekenbakker worden. Misschien.
Gisteren vroeg hij me appels te kopen. Hij heeft zijn zinnen gezet op een appelkruimeltaart. Mmmm......



Met dierendag ging ik zelf aan de slag. Ik ben en blijf een amateur, maar wij hadden die dagen wél wat in onze brooddoos en bij de koffie.



Tja. Je plant wel eens wat. Maar nooit vooraf bedacht dat het van dit beestenweer zou kunnen zijn. Maar dat was het. Zeker. Wel. Die éne zondag in oktober.
Toen ik wakker werd kletterde de regen tegen het schuine dak. Zó geen zin om uit bed te stappen.
Toch gedaan en naar Maasland gereden. Daar stonden 2 stoere vrouwen klaar.
We gingen het gewoon doen. Overal water. Ook op de grond, waar alleen Er Dwars Doorheen de juiste weg was. Na 3 km door en door nat. 'Gewoon' de 15 km volgemaakt.
Voor mij een hele fijne ervaring op nieuwe rengrond (Maasland, -sluis en -dijk). Zo met zijn 3-en veel gezelliger; de tijd én de kilometers vlogen voorbij.
Na afloop een herstel-shake, thee, cake en een warme douche. Lekker hoor.




Ik kreeg nieuwe renschoenen en deed een oefenrondje. Ze doen ut.


In de herfstvakantie kwam ons logeerkonijn. De eerste kennismaking verliep prima. Geen ruzie in de tent.




Omdat het baasje van Timmy een paar dagen naar Engeland was, gingen wij elke dag met hem spelen. Het was voor het eerst dat hij zolang alleen thuis was, maar hij bleek er geen moeite mee te hebben. Bij aankomst zagen we hem al zitten, op zijn gemak voor het raam koekeloerend naar alles en iedereen die voorbij kwam.




Ze wonnen twee bekers. Eén als derde van alle groepen 7 en 8. En één omdat ze Koningsschutter werden.


Zo was deze eerste herfstvakantiedag welbesteed.



Het was die dag een heerlijk loopweertje. na 8 dagen van niet-rennen, kon ik eindelijk weer eens op pad. Ik deed opnieuw een Bruggentraining. Dit keer ben ik 8x heen en weer geklommen en gedaald via de nieuwe fietsbrug over de A4 in aanbouw.
De nieuwe Barbie-schoentjes bleken ook dit weer prima te doen.



In de herfstvakantie kwam mijn Sparta-vriend logeren. Ik zag het niet aankomen. Ze lijken op elkaar, deze twee kwetteraars. Zo'n anderhalf jaar terug botste het enorm en alleen het noemen van zijn naam al, bracht een frons op zijn gezicht.
Hij is verhuist en we gingen naar de housewarming. Ik beloofde hem het er na een half uur gezien te houden als hij het er écht niet leuk vond. We waren er rond half vier en na half tien waren we pas weer thuis, gegeten en al. Wat hem betreft hoefden we nog láng niet naar huis.
En zo is het gekomen. Ineens was het dikke mik. Gezellig hoor.


Af en toe draai ik op een trainingsavond of zaterdagochtend een bardienst op de voetbalvereniging van Oudste.


Menig potje hebben we gespeeld in de vakantie. Ik heb al onze varianten weer voorbij zien komen.


Op een zaterdagavond mocht ik mijn verjaarscadeau innen. Omdat zij er bij was toen zo'n 20 jaar geleden mijn "liefde" voor Kapitein Haak opbloeide, heb ik al een museum vol attributen in het Peter Pan thema van haar gekregen. Nu draaide er een musical en zij vond dat ik daar persé heen moest.
We hadden echt een reuze gezellige avond in Ahoy, met als hoogtepunt zéker niet de musical. Tip: niet heen gaan.



Ik mocht met de groep 8 van Jongste mee op excursie naar het Schiedamse Jenevermuseum. Afsluitend mochten ze in het proeflokaal zelf aan de drank. Ja, gewoon siroop en zo hoor.


Kijk. Daar. Direct achter de voordeur. onder de kapstok. Op de kist van oom Cees. Die zelf niet terug kwam van Java, maar wél al zijn bezittingen. In deze kist.
Op die kist ligt Fritsie te wachten tot hij een sleutel in het slot hoort en er weer iemand thuis komt.


We maakten Halloween Cupcakes.


En Jongste ging weer mee, op jacht naar snoep.



Op naar november.