woensdag 20 juni 2012

Dicht bij huis

zondag 17 juni 2012


Tussen alle herfsterige dagen door, was het zondagmiddag ineens verrassend lekker buiten.


De mannen gingen een paar uurtjes naar Honkbal - naar Neptunus.


En ik pakte mijn fototoestel, deed mijn stappers aan en reed naar De Kralingse Plas.


Zo vlak bij huis. Binnen een kwartier met de auto, was ik er.


Nog nooit eerder gedaan. Gek toch.


Zo vlak bij de hektiek van de stad, een zee van ruimte.


Ruimte die ten volle benut wordt, door mensen zoals ik, die even de drukte willen ontvluchten.


Ik zag er wandelaars, skaters, veel - heel veel joggers, iemand te paard, honden-uitlaters, fietsers, vissers, boekje-lezers, spelende kinderen, verjaardag-vierende-gezelschappen, bbq-ers, zeilers, dromers, surfers, terras-zitters en luierende mensen.


Heerlijk. Zoals de zondag bedoeld is. Rustdag.


 Ik liep de 5,77 kilometer rondom de plas.


Vaak stond ik stil. Om me heen turend, foto's makend.


Anderhalf uur sjokte ik zo rond.


Tempo van een slak.


Maar ik word er lekker rustig van.


Zo, ik ben klaar voor de nieuwe week!