zondag 21 november 2021

Project Koek is geslaagd afgerond

Het waren een aantal drukke dagen.

Zó leuk hoeveel enthousiaste reacties en aanmeldingen ik kreeg. Maar ook zodanig overweldigend dat ik op zondagavond besloot het bordje vol = vol op mijn bakkerijtje te plakken. Dertig leek me voor nu het maximum aantal koeken dat ik met goed fatsoen binnen deze termijn gepresenteerd kon krijgen.

Sorry voor de mensen die achter het net visten. Maar hé, je weet waar mijn huis woont hè? Gewoon een keertje vragen en dan maak ik het alsnog voor je.

Tellen, tellen en uitrekenen. Boodschappenlijstje maken. Bij twee supermarkten de hele voorraad kaneel opkopen. Dozen vouwen. Vloeipapier knippen.

Ik vond het allemaal leuk.

Wegen, mixen, kneden. Bakken, afkoelen.


Voor het koelen maakte ik van twee tuinstoelen, doeken en roosters een hartstikke handig afkoel-tentje in de tuin.


Achteraf gezien een briljant plan. Want het werkte.


Dankzij een geleend bakblik kon ik toch nog vier koeken tegelijk afbakken.


Toen het buiten dreigend donker werd, kreeg mijn tentje een regenjas aan.


Eenmaal afgekoeld konden ze de nacht doorbrengen in de koelkast.


En kon ik de volgende dag eerst de administratie doen en betaalverzoeken rondsturen. Om daarna alles te gaan snijden en inpakken.


Precies op tijd stond alles klaar voor de afhaalmomenten. Reuze gezellig bij de voordeur.


Dat velen de moeite namen om me na het opeten een berichtje of foto's te sturen, was hartstikke leuk.

Al met al een geslaagd project. Bedankt!

12 opmerkingen:

  1. Van de boterkoek heb ik al vele malen gesmuld. De Ijzerkoek was voor mij nieuw maar ook van prima kwaliteit. Hulde voor de bakkerin...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Enig, Sjaantje!
    Wat ben jij lekker bezig geweest.
    Gewoon te gek, zoals je alles voorbereid hebt.
    Echt... compliment!

    Groetjes, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was ook hartstikke leuk om te doen. En lekker. Ook niet onbelangrijk ;-).

      Verwijderen
  3. geweldig zoals je dat allemaal doet Diana, maai goodness, het is een echte bakkerij geworden bij jou :-) superleuk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, ik vind het knap dat je dit allemaal voor elkaar hebt gekregen! En ook superleuk initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje, je lijkt wel een professional! Goed bezig hoor en respect dat je dit allemaal even doet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies, het lijkt wel, ha ha. Maar geslaagd was het wel.

      Verwijderen
  6. Leuke post, indrukwekkend en vindingrijk is de uitvoering!

    BeantwoordenVerwijderen