maandag 17 april 2017

Potten parade

Opvoeden.

Verschillende mensen hebben zich bezig gehouden met mijn opvoeding.
Op mijn beurt doe ik nu mijn best bij mijn eigen jongens.

Maar na mijn jeugd hield mijn opvoeding niet op. Ook in een relatie gaat dit verder, is mijn ervaring.

Niet alles daarbij lukt. Zo is hij er erg fel op dat ik alle borden en pannen moet afspoelen, voor ik het in de vaatwasser zet. Onzin, vind ik. Daar is dat ding toch voor?

Ook is hij fanatiek als het om de braadpan gaat. Er is inderdaad een tijd geweest dat ik deze zo leeg kieperde in de gootsteen. En al het vet door het putje spoelde. Fout! 

Hij haalde zijn gelijk. Uiteraard. Want wat warm vloeibaar is, stolt als het afkoelt. 
En verstopt de hele k*lerezooi onder de gootsteen. Het is onze gewoonte geworden, de pan leeg te schenken in een leeg potje. Jam-, appelmoes-, pastasaus-, mostert-, doperwtenpotje. Aan variatie geen gebrek.
Die lege potjes verzamelen we in het gootsteenkastje. 

Nu hebben we al een flinke tijd een Jet-Fryer in huis. De voorloper van de Airfryer die bijna iedereen nu heeft. We gebruiken hem doordeweeks bijna dagelijks. Met name om vlees en vis in te bereiden.

Dat houdt in dat ik nagenoeg geen vloeibare braadboter meer gebruik. 

Wat dát betekent zag ik toen ik mijn keukenkastjes in dook, op zoek naar dat wat er weg kon en een schoonmaakdoekje kon gebruiken.


We hamsteren nog steeds potjes, die we helemaal niet meer gebruiken.

De hele buit is nu weg. Opgeruimd staat netjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten