woensdag 28 augustus 2013

Juli gezien door Gio

Thuiskomen na een week vakantie is altijd weer fijn. Thuiskomen na 1 week vakantie en je voelen alsof je twee weken weg was, is heel fijn - en een teken dat je een écht ontspannende vakantie hebt gehad.

Het is bijna niet te geloven dat het alweer bijna over is, die lange, mooie zomervakantie. Ik wil er nog niet aan. Heb een beetje kriebels in mijn buik ervan. Raar, want ik weet dat ik straks het ritme van het dagelijks leven ook weer prettig vind. Heb weer volop energie voor nieuwe klussen. Maar toch, een beetje het zondagavondgevoel. Het gevoel van 'ík wil nog niet'. Het is ook zo fijn. Zo, met elkaar. Zo zonder klok als dominante leidraad. Ik koester het.

Als ik door de plaatjes op mijn mobiel blader, realiseer ik me dat juli hier nog geen plaats heeft gekregen. Dat verdient ie wel. Dus bij deze.


In de polder hier achter hebben we een schaapherder met zijn kudde lopen. Ik kom ze vaak tegen, steeds op een andere route. Ze grazen en struinen de hele omgeving af. Deze ontmoeting was tijdens een ren-rondje.


Tijdens een middagje fietsen door Rotterdam vond ik in deze door klimop overwoekerde boom een cache.


Jongste haalde tijdens zijn Judo Examen een groene slip - of is het een slib, voor op zijn band. Eén te weinig, want hij vond zelf dat hij er wel twee had verdiend.


Na een vrij beroerd voorjaar wordt het eindelijk barbecue weer. Daar zijn wij dol op en dat doen wij heel kneuterig, met een kleine bbq. Hij is snel heet en blijft dat ook precies lang genoeg.
We stoken fikkies, roosteren worstjes, hamburgers, frikadellen en marshmallows. Lekker hoor.


Als Opa jarig is geweest, trakteren wij hem op een dagje Burgers Zoo. Ouderwets genieten.




In de zomervakantie werd hij 11. V lak daarvoor trakteerde hij zijn klas op iets lekkers.
Al ruim van te voren vroeg ik hem te overleggen met zijn juffie wanneer hij dat zou kunnen doen. Uiteindelijk hoorde ik de dag van te voren dat mórgen al de grote dag was, omdat daarna alle groep-achters uit de klas verdwenen zouden zijn en de klas dus niet meer compleet.
Gelukkig had ik één en ander al uitgedacht en voorbereid, maar het was toen wel even flink doorwerken die dag.


Maar gelukt.


Zijn oom had een nieuwe retro game aan zijn verzameling toegevoegd en hij mocht hem uitproberen.


Er was 1 weekend waarin we 5 verjaardagen hadden. Een echt Feest Weekend dus. Logistiek een grote chaos, maar wél bere-gezellig.


Tussendoor bezochten we ook nog snel het Schiedamse Maasboulevard Feest, waar ik erg genoten heb van die gekke Vlaardingse Wannebeez.


Daar ging ie dan. Na bijna 25 sabbatical-years ging hij zijn wandelschoenen weer aantrekken op weg naar zijn 6e Kruisje. Hij had er zoveel zin in. Er jaren van gedroomd, zich nu dan toch echt aangemeld en er enorm naar uitgekeken.


Via Social Media hield hij ons en ik alle geïnteresseerden op de hoogte van zijn belevenissen tijdens de Nijmeegse Vierdaagse. Makkelijk waren ze niet, die 4 x 50 kilometers, maar hij heeft het volbracht. Ape-trots was ik op hem.


Toen hij zijn hielen had gelicht, en Oudste besloot niet thuis te eten, vond ik het tijd voor zijn verwenmomentje.


Het werk in de tuin was gedaan. De steentjes schoon, alles ingeveegd, borders weer netjes en de schuurtjes opgeruimd en schoongemaakt. Tijd voor het uitzoeken van een vervanger voor onze picknicktafel. Ik vond deze, van steigerhout. Robuust, iets groter en met losse banken. Geweldig, vind ik hem en het is heerlijk om 's morgens weer mijn ontbijtje hier te kunnen nuttigen.




Jongste mocht met één van zijn ouders naar de afscheidsmusical van zijn groep 8 klasgenoten komen kijken. Na afloop moest ik ineens het podium op en kreeg ik bloemen. Als dank voor het maken van 10 jaargangen schoolkranten. 
Komend schooljaar wordt onze laatste op de Basisschool en ik ben al aan afbouwen begonnen. Er komen geen schoolkranten meer van mijn hand.


Op een zonnige zondag hadden we een date in Brielle op Camping Modjo Kerto. Elk jaar komen we daar minimaal 1x het bier opmaken, dus vandaag brachten we zelf de krat maar eens mee.


Er is daar een zwembad en samen met Sem, Zoë en Luke maakte hij er een gezellige boel van.



De volgende dag begon onze vakantie in het Sauerland, waarvoor we onderweg deze club passeerden.


Met donutsen en pannenkoeken vierden we zijn 11e verjaardag.


We wandelden er van kruis naar kruis


en leefden van ijsje naar ijsje.


Toen zat onze eerste vakantieweek er weer op.



Vlakbij huis was een nieuwe cache geplaatst die in deze kikker was verstopt.

Eindelijk zomer.