woensdag 29 december 2021

De grote man met de kleine vrouw

29 december 2021


Negentwintig december is al jarenlang een bijzondere dag. 


Want nu vijftig jaar geleden, trouwde een grote man met een kleine vrouw. Zijn jeugdliefde.


Ik weet niet precies vanaf wanneer ik begon mee te tellen. Maar vanaf dat moment telden we er elke 29e een jaartje bij.


Tot de teller stopte, bij achtentwintig. Die dag zou nooit meer hetzelfde zijn. 
Het gevoel dat gemis groter en anders zou worden, kende ik toen nog niet.


Niet dat we de 29e december geruisloos voorbij lieten gaan, nee hoor. We hebben er menig tompouceje op gegeten. Doorgaan is soms heel makkelijk. Maar vandaag is een dag om even stil te staan.

~ Kijk, daar zit ik ~

Het is een speciale dag. Met voor hem veel mooie herinneringen. Voor mij de foto's. Want ik was toen vijf, dus wat weet ik ervan? Ruim eenentwintig jaar later weet ik er op mijn eigen manier mee om te gaan. Soms met tranen, maar altijd met een lach.


Ik bracht hen beiden bloemen. En hem koekjes. Koekjes die voor mij deze dag symboliseren. Op het oog misschien een vreemde combinatie. Maar als je weet dat hij Opa Olifant wordt genoemd en eendjes *klik bij haar horen, dan klopt het ineens. 


Zo vierde ik vandaag.

6 opmerkingen:

  1. Wat was ze altijd ❤elijk!
    Mijn oma sprak altijd vol lof over haar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te horen. Ja, ik geloof het graag. Trouwens, met Kerst bekeken wij o.a. trouwfoto's van mijn biologische ouders. Op één ervan stond een dame die ik niet kende. Hoorde ik dat het jouw moeder was ;-). Ik zal hem van de week eens proberen door te sturen.

      Verwijderen
  2. Ik zie de trouwfoto v jouw ouders nog zo voor me. Mijn oma hield alles keurig bij. Ik wilde steeds weer haar foto albums zien met al die trouwfoto's en geboortekaartjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Sjaantje,

    wat heb je weer een mooi blog gebakken, wat ontroerend!
    Ik hoop, dat ze het allemaal vanuit de hemel mee kunnen lezen en dan trots op je zijn.
    Ja, waarom niet eigenlijk!!

    Ik ga trouwens morgen weer beginnen met bloggen.

    Groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen