zaterdag 23 januari 2021

Wie helpt hem de winter door?

Het begon met een appje van mijn nicht. Dat ze er weer aan kwamen. Wie? De voetbalplaatjes.


Op de schaal van belangrijke dingen des levens scoort het een één, of misschien nèt een twee als je een jaar of zeven bent. Maar ook hier in huis zorgde het voor blije hoofden. Of eigenlijk, één blij hoofd.


Vorig jaar schreef ik er hier *klik al over. Hoe het verzamelen hier in huis de laatste jaren geëvolueerd was. Dit jaar voegen we er een hoofdstuk aan toe.

De interesse van de jongens is nu van het niveau 'oh grappig'. Maar de man in huis hanteert het principe 'zolang we leven gaan we door'.


En dus heeft hij de supermarkt verzamel app geïnstalleerd, plakt hij het album vol en houdt hij lijstjes bij van wat hij heeft en nog moet. Zonder er om te vragen zijn er weer veel mensen om ons heen die hun pakjes kaartjes aan ons geven.


Het heeft wel wat. Dat stukje sentiment en de groeiende stapel volle albums in de kast.


Het zoek-lijstje is inmiddels geslonken naar dertien. Wie helpt Wim de winter door en helpt hem aan zijn laatste plaatjes?


Stuur ook je eigen zoek-lijstje maar door, want we hebben best veel dubbelen. Dan stuur ik ze op, als Hoofd Uitgaande Post.

7 opmerkingen:

  1. :-) jammer als ik ze heb zal ik me melden chefke :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha Sjaantje,

    lief. dat je weer aan het sparen bent.
    Ik doe bijna geen boodschappen bij de AH, anders zou ik met je mee sparen...

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief van je. Wij ook niet, maar veel mensen om ons heen wel. Wat een mazzel hè?

      Verwijderen
  3. Ik vind het een gezellige hobby, en ook mooi omdat er zo gedeeld wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar beleef ik ook veel lol aan. Met al die dubbelen die we ook krijgen, veel anderen helpen om hun verzameling compleet te maken. Kan ik gezellig veel post op sturen.

      Verwijderen
  4. Daar wordt je toch weer heerlijk kind van! Laatst spaarde ik grappige autootjes van de Boon's. En best balen dat ik met ons 2 persoons huishoudentje niet de hele serie compleet kreeg. Aan de AH plaatjes kan ik helaas niet bijdragen. Niet vanwege mijn eigen verzameldrang maar geen winkel in de buurt. Maar dat album komt (of is al) vol als ik de ruilhandel zo zie.

    BeantwoordenVerwijderen