woensdag 6 januari 2021

Frisse neus

Sinds de afbouw van prednison wilde ik graag mijn plus elf kilo's die ik er gratis bij had verzameld, verminderen.

Ik lette meer dan ooit op wat ik at en snoepte en zette mezelf op beweegtherapie. Nu ik geen post meer bezorg beweeg ik veel minder in het dagelijks leven, dus moest ik wel een aanvalsplan bedenken.


Hardlopen zat er nog niet, wegens spierklachten en vermoeidheid. Dus ging ik aan de wandel. Zo vaak als mogelijk een ommetje, van minimaal dertig minuten tot drie kwartier. Toen de dagen korter werden en na het avondeten te donker, werd het lastiger. 

De supermarkt en apotheek doe ik steeds wandelend aan, en voor mijn afval en oud papier maak ik grote omwegen. Mijn fiets staat al maandenlang ongebruikt op stal.


Hij ging bijna nooit met me mee. Sinds een aanzienlijk aantal maanden heeft hij plezier in het sporten in de sportschool. Hij traint zijn beenspieren om daarmee uitval van zijn kniefunctie op te kunnen vangen. Bijvangst is de positieve verandering van zijn lijf en conditieverbetering. Hij sport daar drie keer per week, en naast zijn werk had hij niet zo'n grote wandelbehoefte. 
Maar ja. Nu is de sportschool alweer een tijdje dicht. Dus toen ik opperde om op onze zeldzaam gelijktijdige vrije dag er even op uit te trekken, stemde hij in.

Zondag was geen zonnige dag. Er stond een frisse wind, maar het was heerlijk om even samen de zinnen te verzetten en wandelstappen te zetten buiten de zo bekende rondjes hier in de buurt.


We reden naar Monster en liepen een ronde door de duinen. Ik was bijna vergeten hoe mooi het er is.

We waren zeker niet alleen, want er wordt veel gewandeld.

Ook al waren het maar vijf kwartier, het was genieten.


Als het weer het toe laat gaan we komend weekend er weer even op uit, want we opnieuw samen vrij.

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo'n wandeling.
    Gelukkig zijn de dagen weer aan het lengen en kun je binnenkort misschien weer vaker wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt het al goed merken aan het einde van de middag. Lekker hoor. Op naar voorjaar.

      Verwijderen
  2. Wat goed zeg! Wandelen is een prachtige en laagdrempelige manier om te bewegen en je gezondheid te verbeteren. Ben je al wat kilo's kwijt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is prima gegaan. Ik ben er nu 10 van de 11 kwijt. Als het zo blijft, vind ik het ook helemaal prima.

      Verwijderen
  3. Hoi nicht,

    wat knap van je!! 10 van de 11 kwijt. Super om te lezen.
    ik mag wel even weer een profiel foto van je zien.

    mocht ik je nog weer een x ergens tegen komen in nederland dan pik ik je net wat sneller uit een groepje voorbijgangwrs ;-)


    ik wilde net naar de persconferentie gaan kijken, maar deze is verzet naar 14:00 uur.

    hou het er maar in op jullie gezamenlijk vrije dagen een wandeling net even wat verder weg.

    Er wordt inderdaad meer gewandeld en gefietst. parkeerplaatsen in de natuur of vlakbij de natuur staan tegen woordig vol. Die anders nooit vol stonden.

    Leuk om te lezen dat Wim de sportschool leuk is gaan vinden. ik herken dat wel. Hopen dat dat binnenkort. nou ja dat binnenkort zal nog wel effe duren dat de sportscholen weer open gaan.


    morgenmiddag kan ik mijn eerste vaccinatie tegen covid ophalen. op het tt terrein in Assen.

    heb jij al een vaccinatie gehad?



    vandaag 20 januari is Charlie jarig. Hieperdepiep Hoera.

    5 jaar geworden. nog even dan volgt mijn neefje Stijn ook.

    groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen