zondag 17 september 2017

Ik voelde nattigheid

Wàt is er veel regen gevallen hè, de afgelopen dagen. Ongelofelijke waterpartijen, ondergelopen pleintjes, diepe plassen op de wegen en veel, heel veel nattigheid in de lucht.

Donderdag hield mijn regenpak geen stand meer. Na een aantal uur postlopen, was ik in de jas net zo nat als buiten de jas. Het was ook lastig om hem droog te krijgen voor de volgende werkdag. Maar dat lukte.

Met mijn schoenen lukte dat niet. Door en door nat. Ik zette ze weg, volgepropt met kranten. Maar de volgende dag waren de kranten doordrenkt en de schoenen nog bijna net zo nat. Die kon ik niet aan.

Dan maar over op Plan B, de winterschoenen, die waterdicht zijn. Deze vrijdag was het best aardig weer. Het zonnetje scheen voorzichtig, en hij zette mijn schoenen buiten te drogen. Goed plan.

Alleen vergat hij ze aan het eind van de vrijdag binnen te halen. En ik ook.
Die nacht regende het opnieuw énorm. Zaterdagochtend werden de voetbalwedstrijden afgelast, want het viel weer met bakken uit de lucht. 



Ik appte hem op zijn werk "Wat zullen ze lekker drogen zo hè?" Gelukkig had ik de winterschoenen nog.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten