zaterdag 10 juni 2017

Cadeau-pakket voor Sara(h)

3 juni 2017

Ze is mijn kleine nichtje.



Nou ja. Op deze foto dan.

Tegenwoordig zijn we zo'n zevenenveertig jaar verder en is ze mijn nicht. 
Onze relatie heeft vele gezichten gekend. Naast nichtjes, waren we een korte periode zusjes. Ik kan me er niets meer van herinneren, maar als ik de verhalen mag geloven, was dit niet zo succesvol. Dus werden we weer nichtjes. En weer jaren later een soort van vreemden van elkaar. Verre familie. Omdat er nagenoeg geen contact was.

Sinds een jaar of vijftien is dat er weer. En werd het met de jaren intenser. 
Ze is me dierbaar geworden. Lief, zorgzaam, slim, humoristisch, soms stil, maar als ze op haar gemak is hartstikke gek.



Nu was ze jarig. Ze werd vijftig. Ik had zin in een creatief cadeau en maakte een pakket voor haar. Eerste Hulp Bij Ouderdom.
Het ging hierbij om de symboliek. Ik verwachtte niet dat ze bij het zien ervan, haar handen ineen zou klappen en uit zou roepen:" Dat heb ik nou altijd al willen hebben!" Maar ik gokte wél op een glimlach. Dàt lukte. Op elke pakje zat een tekstje, met uitleg.



Ruim van te voren begon ik met het verzamelen van de spulletjes. Het is dat haar verjaardag er aan kwam en ik moest stoppen. Want ik had nog veel meer ideetjes op mijn lijstje staan. Véél te laat begon ik met het inpakken ervan. Dat was tijdrovender dan ik vooraf had ingeschat.





Zo jammer, dat ik helemaal vergeten ben om foto's te maken, toen er nog geen cadeaupapier omheen zat. 





Doe er je voordeel mee, als je het een leuk idee vindt. Het is voor allerlei gelegenheden te gebruiken. Met een kleine aanpassing in de tekst, past het altijd. Voor élke verjaardag of jubileum. Of voor wat je dan ook vieren wilt.









In een envelopje deed ik ook nog 1/5 staatslot, eindigend op de eindcijfers 50.





Toen alles was uitgepakt, zag ik een blije nicht.

En smulden we mee van een goed verzorgde bbq.




Deze foto stuurde ze me de volgende dag toe.

Cadeau geslaagd.

11 opmerkingen:

  1. Wat een super leuk idee! Dank voor het delen in je blog!
    Ik pas het wat aan en ga mijn schoonzus verrassen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om je reactie te lezen, Suzanna. Veel plezier bij het maken én geven :-).

      Verwijderen
  2. Heel mooi gedaan, dank je wel om het te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel graag gedaan. Ik vind het leuk als jij ook iets aan het idee gehad hebt.

      Verwijderen
  3. Heb je het allemaal in 1 doos ingepakt? Super leuk idee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die soort sta-zak bovenaan het bericht, was best hoog en daar paste alles in. Ik vind het het leukst als het wel één pakket blijft.

      Verwijderen
  4. Super leuk idee, waar heb je de shitsnoepjes vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je zo enthousiast bent. Ik heb heel lang nagedacht en ik weet het echt niet meer. Het is tenslotte ook al 5 jaar geleden.

      Verwijderen
  5. Ge-wel-dig…. Super 👌

    BeantwoordenVerwijderen