zaterdag 5 mei 2018

Dé dag

Ik kan me herinneren dat er vroeger een aantal speciale dagen in het jaar waren.

Uiteraard de feestdagen en verjaardagen. Maar daarnaast Moeder- en Vaderdag. Secretaressedag werd daar op een gegeven moment aan toegevoegd. Op 19 april. 
Ik weet nog dat ik dat een aardig gebaar vond. Dat mensen met een baas die daarvan op de hoogte was, mazzel hadden. En een bosje bloemen op het werk kregen. Vond ik bijzonder. Toen.

Inmiddels is dat 'De dag van....' helemaal uit de hand gelopen. Óveral is wel een dag van.
Dag van de zorg, Opschoondag, Dag van de Dans, Anti Dieetdag, Chocoladedag, Dag tegen Hondsdolheid en Prokkelstagedag. En dáár is dan weer een lijst van. Je moet er voor de gein eens op kijken. *klik  Daar staan alle Fijne bijzondere Dagen op. Het kalenderjaar is nagenoeg gevuld. Mocht je nog een leuke dag in het leven willen roepen, in juli en augustus is nog plek zat. In de zomermaanden heeft men blijkbaar minder tijd voor dit soort gekkigheid. 

Hoe kom ik hier op?

Terwijl ik net mijn ontbijt zit weg te peuzelen, klap ik de digitale krant open. En lees daar dit bericht.


Mag ik even overslaan?


Ik denk op 5 mei wel aan andere dingen.

1 opmerking: