maandag 5 maart 2018

Moestuintjes

"Jij hoeft zeker die supermarkt moestuintjes niet meer hè?"

Maar natúúrlijk wil ik die wel weer. Ook dit jaar ga ik ze weer proberen te laten groeien.

Het zal minder bewerkelijk zijn, want in de korte tijd dat de actie nu draait - twee weken - kan ik maar een klein aantal bij elkaar sparen. Daarbij zijn er ook maar vijf verschillende soorten. Dat houdt het lekker overzichtelijk. 



Ze staan!

Een klein beetje groen-compensatie. Want de laatste weken werden mijn kamerplanten aangevallen door rouwvliegjes. Geen fruitvliegjes dus, maar hele echte vervelende rouwvliegjes. Ik heb er veel over gelezen en ervaringen van anderen aangehoord. En weet inmiddels dat het onbegonnen werk is ze proberen uit te roeien. 
De mensheid gaat dat niet winnen. Dus met pijn in mijn hart heb ik gisteren bijna al mijn planten in de GFT-bak gedonderd. Héél erg vind ik het.

Ik had het langzaam bij elkaar gespaard en vertroeteld. Vergeefs.

Een paar kleine plantjes staan er nog. Tegen beter in. Maar ik kijk het nog even aan met ze. Maar zodra ik ook maar één vliegje op zie stijgen, zijn ook deze plantjes het haasje.

Niets aan te doen.

Uithuilen en opnieuw beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten