zondag 18 maart 2018

Het is ècht een eitje


Er is een tijd geweest waarin ik weinig eieren at. Gebaseerd op het gegeven: "Van meer dan twee eieren per week, krijg je een veel te hoog cholesterolgehalte in je bloed".  

Maar tijden en inzichten veranderen. We worden daar allemaal mee geconfronteerd. Dan weer zijn melkproducten riskant, een volgende keer brood en andere koolhydraten. Vlees en suikers, allemaal niet goed. 


Ik hou het simpel. Ik eet en drink alles, maar niet te veel en gevarieerd. En ren regelmatig een rondje, om mijn voorliefde voor koek, chocola en chips te compenseren.


Langzaam maar zeker 'durf' ik ook wat vaker ei te eten. Omdat het goed is voor spierherstel na mijn looptrainingen én omdat ik het lekker vind. 


De variant van de ei-quiche had ik nog niet eerder gemaakt. Het is een simpel receptje, snel klaar, maar ziet er tóch een soort van feestelijk uit op je bord.


Ik hield het simpel. Behalve wat kurkuma kruiden voegde ik niets toe. Natuurlijk passen stukjes paprika, champignons en een uitje er prima bij, maar dan is mijn muffinvorm veel te klein. Die zit snel vol hoor. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten